Samen werken aan een optimaal resultaat Maak een afspraak

Conversie optimalisatie

Heb jij een webshop? Dan wil je natuurlijk zoveel mogelijk producten verkopen. Om dit voor elkaar te krijgen, moet je natuurlijk eerst bekendheid genereren. Het bereiken van mensen is vandaag de dag niet bepaald lastig meer. Via het internet heb je namelijk verschillende manieren om jouw webshop onder de aandacht te brengen. Maar ja, je wilt natuurlijk niet dat het alleen blijft bij bekendheid. Het doel van adverteren op het internet is uiteindelijk dat er conversie ontstaat. Dit wil zeggen dat een webshopbezoeker een aankoop gaat doen. Indien dit gebeurt, is er sprake van conversie. De bezoeker is immers een klant geworden. Hoe meer conversie er is, des te meer jij verdient. Steeds meer bedrijven richten zich dan ook tot conversie optimalisatie. Doel hiervan is dat de inkomsten uiteindelijk stijgen. Deze online marketingtechniek kun je overigens niet alleen toepassen bij een webshop, maar ook bij een gewone website. Hieronder vertellen wij jou er alles over!

Wat houdt conversie optimalisatie in?

Het voornaamste doel van conversie optimalisatie is het omzetten van bezoekers in klanten. In het geval van een webshop wil jij natuurlijk zoveel mogelijk producten verkopen aan zoveel mogelijk mensen. Bied jij op jouw site de mogelijkheid aan om offertes aan te vragen? Dan pas je conversie optimalisatie toe om meer mensen een offerte aan te laten vragen. Ook het stimuleren van mensen om contact op te nemen valt onder conversie optimalisatie. Heeft jouw website maandelijks 2500 bezoekers en doen er hier 100 een aankoop van? Dan spreken we van een conversie ratio van 4 procent. Door conversie optimalisatie toe te passen, wil jij de conversie ratio verhogen. Dit kan onder meer door verschillende aanpassingen aan jouw website of webshop te doen.

Vergroot de conversie van jouw website

Wil jij de conversie van jouw website optimaliseren? Dan moet je hiervoor je handen uit de mouwen steken. Het is namelijk zaak om een aantal aanpassingen te doen. Indien deze aanpassingen positief uitpakken voor jouw site, merk je snel genoeg dat de conversie hoger wordt. Jij kunt de conversie van jouw site op een aantal manieren verhogen. We zetten hieronder een drietal mogelijkheden voor jou op een rijtje.

  1. Neem drempels weg: reken jij verzendkosten wanneer mensen iets in jouw webshop bestellen? Overweeg dan eens om de verzendkosten te laten vervallen. Verzendkosten vormen vaak een drempel om een bestelling te plaatsen. Indien jij niet langer verzendkosten rekent, is de kans groot dat mensen sneller een aankoop doen in jouw webshop.
  2. Schenk aandacht aan betrouwbaarheid: bijna niemand plaatst een bestelling bij een onbekende webshop. Het is daarom zaak om betrouwbaar over te komen. Sluit je bijvoorbeeld aan bij vertrouwelijke instanties of organisaties. Je kunt in dat geval het keurmerk van deze instantie(s) op jouw site plaatsen. Dit zorgt minder snel voor argwaan bij de potentiële klant, waardoor hij/zij sneller tot aankoop overgaat.
  3. Maak het bezoekers niet te moeilijk: een gebruiksvriendelijke website is belangrijk wanneer jij de conversie wilt optimaliseren. Moet een gebruiker lang zoeken en door allerlei verschillende categorieën navigeren alvorens hij vindt wat hij zoekt? Dan kan dit hem ervan weerhouden een aankoop te doen. Maak het dus vooral niet te ingewikkeld. In het geval van een makkelijke website stijgt de verkoop ongetwijfeld en de conversie dus ook.

Welke aanpassingen werken wel en welke niet?

Zoals je hierboven kon lezen, kun je een aantal aanpassingen doen om de conversie op jouw website te optimaliseren. Op voorhand weet je echter niet welke aanpassing werkt en welke niet. Dit kun je echter betrekkelijk makkelijk in kaart brengen. Hoe? Door gebruik te maken van een zogeheten A/B-test. Dit is een test waarbij twee verschillende varianten getest worden. De helft van de bezoekers krijgt website A te zien, de andere helft website B. Beide sites verschillen op een aantal punten van elkaar. Door de resultaten van beide sites met elkaar te vergelijken, weet je direct welke aanpassingen het goed doen en welke niet. Wanneer jij de conversie op jouw site wilt optimaliseren, is het dan ook van belang dat je regelmatig tests uitvoert.

Marketingbureau inhuren om conversie te optimaliseren

In deze tekst gaven wij jou een aantal tips om de conversie op jouw website te optimaliseren. Dit wil echter nog niet zeggen dat jij ook direct succes boekt. Je moet de manieren immers wel op de juiste manier toepassen. Wij van Braboons weten dat dit een stuk lastiger is dan veel ondernemers denken. Zo worden er geregeld fouten gemaakt in het geval van conversie optimalisatie. Indien dit gebeurt, verhoog jij de conversatie ratio niet. Dit is natuurlijk zonde. Worstel jij al langere tijd met het optimaliseren van de conversie? Of weet je niet hoe je moet beginnen? Neem dan eens contact op met marketingbureau Braboons. Wij weten namelijk precies wat er moet gebeuren om de conversie op jouw website te optimaliseren. Veel ondernemers zijn nog wat terughoudend met het inhuren van een marketingbureau voor conversie optimalisatie. Logisch, want dit kost geld. Toch levert het jou op de lange termijn meer op. Braboons slaagt er namelijk in om de conversie op jouw website te optimaliseren. Hierdoor zullen meer mensen producten afnemen of diensten aanvragen. Uiteindelijk levert het jou dus meer geld op dan het je kost wanneer jij de conversie optimalisatie aan Braboons overlaat!

STRATEGIE

Contactformulier Braboons

MEER WETEN?

© 2019 Braboons - Algemene voorwaarden - Privacyverklaring - Website door Trendo