Samen werken aan een optimaal resultaat Maak een afspraak

Contentoptimalisatie

Iedereen met een eigen website wil vandaag de dag gevonden kunnen worden op het internet. Wanneer mensen de URL van jouw site hebben, kan dit rechtstreeks. Je wilt echter ook andere mensen bereiken. Daarom is content onmisbaar op jouw website. Hoe beter er is nagedacht over de content, des te groter de kans dat jij snel gevonden wordt. Dit is niet het geval wanneer er lukraak wat teksten geschreven zijn. In dit laatste geval ben jij waarschijnlijk niet of nauwelijks vindbaar in de zoekmachines. Wil je hier verandering in brengen? Dan wordt het de hoogste tijd om de content op jouw website te optimaliseren. Door hier aandacht aan te besteden, stijg jij waarschijnlijk snel een aantal plekken in de zoekmachines. En hierdoor wordt jouw website natuurlijk alleen maar beter vindbaar voor (potentiële) klanten. Maar hoe kun je de content op jouw site eigenlijk optimaliseren? Braboons helpt jou hier graag een handje bij. Lees dus snel verder!

Wat zet je wel en niet in de content van een website?

Bij het schrijven van een tekst kom je vaak voor de nodige keuzes te staan. Zo moet je allereerst bepaalde woorden kiezen waarop jij gevonden wilt worden. Sommige mensen kiezen lukraak een aantal woorden uit en verwerken deze in de tekst. Met heel veel geluk bereik je hier daadwerkelijk wat mee, maar de kans is groot van niet. Het is namelijk een aanrader om eerst te kijken op welke woorden mensen binnen jouw branche zoeken. Heb jij bijvoorbeeld een website over taarten bakken? Dan zoeken mensen waarschijnlijk op termen als ‘taarten bakken tips’ en ‘goedkoop een taart bakken’. Hoe jij dit soort termen achterhaalt? Dit kan op twee manieren. De eerste manier is door je te richten tot een zoekmachine. Typ hier bijvoorbeeld ‘taarten bakken’ in en kijk met welke suggesties de zoekmachine jouw zoekopdracht aanvult. Dit zijn termen waar mensen veel op zoeken. Jij kunt echter ook gebruikmaken van bijvoorbeeld Google Adwords om een zoekwoordenonderzoek uit te voeren. Hiermee zie jij direct op welke woorden mensen zoeken en hoe vaak dit gebeurt. Dit maakt het een stuk makkelijker om de content op jouw website te optimaliseren.

Waar laat je de zoekwoorden terugkeren?

Heb jij inmiddels in beeld op welke termen veel mensen zoeken binnen jouw branche? Dan kun je beginnen met het schrijven van de teksten. Ook hierbij is het zaak goed doordacht te werk te gaan. Om jouw content te optimaliseren, moet je de zoekwoorden namelijk op strategische plekken in de tekst terug laten keren. Laat het belangrijkste zoekwoord bijvoorbeeld altijd terugkeren in de kop (H1) van een tekst. Daarnaast is het verstandig om ook in subkopjes (H2, H3) zoekwoorden terug te laten keren. Vergeet ook niet het belangrijkste zoekwoord in de eerste alinea en in de laatste zin van een tekst te vermelden. Waarom je juist voor deze plekken moet kiezen? Omdat de bots van zoekmachines teksten altijd scannen. Zij lezen nooit de gehele tekst, maar kijken naar bepaalde onderdelen om te weten waarover een tekst gaat. De kop, tussenkopjes, eerste alinea en laatste zin vormen hier een belangrijk onderdeel van. Zorg dus dat jouw zoekwoord in ieder geval op deze plek staat. Uiteraard kun je de zoekwoorden ook nog vaker terug laten keren in de tekst. Waak er echter wel voor dat het woord niet te vaak terugkeert. In dat geval kan een zoekmachines jouw site als spam indiceren.

Denk ook aan meta-titel en meta-omschrijving!

Wanneer jij een zoekmachine gebruikt om informatie te vinden, zie je altijd een overzicht met websites. Veel mensen kijken vandaag de dag niet verder dan de eerste pagina van een zoekmachine. Om te bepalen of zij wat aan één van de sites hebben, lezen zij vaak de meta-titel en meta-omschrijving. Alle sites in het zoekoverzicht zijn voorzien van een dergelijke titel en omschrijving. Wanneer jij jouw content wilt optimaliseren, doe je er goed aan hier ook aandacht aan te besteden. Met een goede meta-titel en meta-omschrijving worden internetgebruikers namelijk geholpen. Zij weten zodoende wat zij op de website kunnen verwachten. Indien jij deze onderdelen ook gaat optimaliseren, is het verstandig hier de zoekwoorden in te gebruiken die van toepassing zijn op een pagina of de website. Zorg er bij voorkeur voor dat het belangrijkste zoekwoord altijd vooraan de meta-titel staat. Laat het woord daarnaast ook altijd terugkeren in de meta-omschrijving. Wanneer jij dit ook goed optimaliseert, trek je vast en zeker meer bezoekers naar jouw website!

Wat kan Braboons voor jou betekenen op het gebied van content optimalisatie?

Om de content op jouw website te optimaliseren voor zoekmachines, moet er soms behoorlijk wat gebeuren. Veel bedrijven denken dat het voldoende is om een aantal zoekwoorden in de huidige tekst in te voeren. Dat werkt soms, maar lang niet altijd. Zo zijn sommige zinnen en alinea’s veel te lang. Dit werkt niet bepaald bevorderlijk voor wat betreft de optimalisatie van jouw content. De teksten lezen dus niet lekker weg. Kortom: er komt heel wat kijken bij content optimalisatie. Heb jij het reeds zelf geprobeerd, maar heeft dit geen succes? Of ontbreekt het jou aan de kennis om er zelf mee te starten? Dan betekent dit natuurlijk niet dat content optimalisatie überhaupt niet mogelijk is. Jij kunt de content optimalisatie in dat geval uitbesteden aan Braboons. Wij kunnen alle content op jouw website optimaliseren. Onze marketeers richten de teksten opnieuw in en verwerken de zoekwoorden op de juiste plekken. Jij kunt ervoor kiezen om zelf zoekwoorden bij ons aan te leveren, maar wij kunnen ook het zoekwoordenonderzoek voor jou doen. Omdat wij hier al jarenlange ervaring in hebben, weten wij binnen een mum van tijd welke zoekwoorden wij het beste kunnen gebruiken. Schakel jij Braboons in voor content optimalisatie? Dan weet je zeker dat je straks een goede site hebt die ook nog eens goed scoort in de zoekmachines!

CREATIE

Contactformulier Braboons

MEER WETEN?

© 2019 Braboons - Algemene voorwaarden - Privacyverklaring - Website door Trendo