Samen werken aan een optimaal resultaat Maak een afspraak

Content marketing

We zien vandaag talloze advertenties voorbijkomen op het internet. Bij het bezoeken van een site duiken ze vaak aan alle kanten op. Als gevolg van Search Engine Advertising (SEA) komen we vandaag de dag ook zelfs al talloze advertenties tegen in zoekmachines. De meeste mensen hebben er een grote hekel aan. Hierdoor twijfel jij mogelijk of jij er met jouw bedrijf tijd, geld en moeite in moet steken. Indien mensen er toch niet of nauwelijks op klikken, heeft het namelijk ook niet veel zin. Er is echter ook een andere manier om klanten jouw producten en/of diensten aan de man te brengen. Hoe? Door content marketing toe te passen. Lang niet iedereen weet echter wat dit precies is en hoe het toegepast moet worden. Daarom brengen wij jou hier de basis van content marketing bij!

Wat is content marketing precies?

Laten we beginnen bij het begin. Wat is content marketing nu precies? In feite kun je uit de naam op zich waarschijnlijk al wel een inschatting maken. Bij content marketing maak jij namelijk gebruik van de content op jouw website. Je geeft de content op jouw site een bepaalde boodschap mee en daarmee hoop je klanten aan te zetten tot de aankoop van een product of dienst. Zo kun je bijvoorbeeld een artikel schrijven met een aantal tips over een bepaald product. Hierin kun je vervolgens één of meerdere linkjes plaatsen naar producten en/of diensten die jij aanbiedt. Het artikel moet in dat geval natuurlijk wel overtuigend en activerend geschreven zijn. Jij wilt immers wel dat mensen die het artikel lezen vervolgens overgaan tot aankoop.

Succesvol content marketing toepassen

Er wordt vaak behoorlijk lichtzinnig gedacht over content marketing. Zo denkt menig bedrijf dat zij dit zelf wel even succesvol uit kunnen voeren. Het is immers alleen maar zaak om de content een bepaalde lading mee te geven. Wij van Braboons weten uit ervaring dat dit een stuk makkelijker gezegd is dan gedaan. Voordat je kunt beginnen aan de content, is het namelijk zaak een strategie te hebben. Zo moet jij weten welke platformen jij in gaat zetten en wie je wilt bereiken. Ook doe je er goed aan een doelstelling voor ogen te hebben. Indien dit gelukt is, kun je beginnen met het schrijven van tekst of het maken van een podcast of video. Zorg er altijd voor dat de tekst niet té commercieel is. Dit werkt namelijk averechts. Nadat jouw content gereeds is, moet je deze natuurlijk verspreiden. Ook hier moet je een plan voor hebben. Stuur jij de content lukraak de wereld in? Dan is de kans op succes niet bijzonder groot. Tot slot moet er conversie plaatsvinden. Dit is als bedrijf zijnde natuurlijk het meest waardevol. Het uiteindelijke doel is immers dat de mensen die jij bereikt met content marketing een bestelling bij jou plaatsen.

Valkuilen van content marketing

Net zoals iedere techniek binnen de online marketing heeft content marketing ook een aantal valkuilen. Het is belangrijk dat jij je hier bewust van bent alvorens je ermee begint. Ten eerste is het belangrijk om er niet te weinig tijd voor in te plannen. Doe je dit wel? Dan raffel jij de content af. Hierdoor bereik je uiteindelijk niet het gewenste effect. Ten tweede doe je er goed aan het vooral niet aan één persoon over te laten. Het maken van content vergt namelijk de nodige creativiteit. Indien de content marketing de verantwoordelijkheid is van één persoon, kan de creativiteit op den duur opdrogen. Dit heeft natuurlijk een nadelig effect op jouw content marketing. Tot slot is het belangrijk om inzicht te krijgen in de resultaten. Op deze manier weet jij namelijk wat het effect is van de content marketing. Bewaar de resultaten nooit alleen voor jezelf, maar deel het vooral met de rest van je medewerkers. Zodoende zien zij wat er al dan niet goed gaat. Jouw medewerkers blijven zo ongetwijfeld gemotiveerd en dat is natuurlijk alleen maar goed voor de content marketing van jouw onderneming.

Verschillende vormen van content marketing

Bij content marketing denken veel mensen vaak aan content op een website. Artikelen op het internet spelen vandaag de dag inderdaad een belangrijke rol binnen deze online marketingtechniek. Het is echter niet zo dat content marketing uitsluitend draait om artikelen op het internet. Zo kan er ook sprake zijn van content marketing bij een artikel in een tijdschrift. Een dergelijk artikel kan namelijk ook gebruikt worden om lezers te overtuigen een bepaalde aankoop te doen. Ook een nieuwsbrief wordt vaak ingezet als content marketing. Hier staan vrijwel altijd aanbiedingen in, die het doel hebben om mensen een product en/of dienst te verkopen. Denk overigens niet dat het bij content marketing alleen maar om artikelen gaat. Een video kan bijvoorbeeld ook content marketing bevatten. Zo worden er vandaag de dag ook steeds vaker producten aangeboden in een podcast of YouTube-video.

Marketingbureau inhuren voor content marketing

Content marketing is een vak apart, dat is jou na het lezen van dit artikel ongetwijfeld wel duidelijk geworden. Het is dus ook niet zo dat iedereen dit wel even kan implementeren in een marketingstrategie. De benodigde kennis moet immers wel aanwezig zijn om content marketing op de juiste wijze toe te passen. Jij kunt natuurlijk iemand aannemen om deze functie op zich te nemen. Maar heb je hier wel voldoende werk voor? Wanneer dat niet het geval is, kun jij je content marketing ook uitbesteden aan Braboons. Ons marketingbureau weet namelijk als geen ander hoe zij content marketing op een succesvolle manieren kunnen implementeren in jouw marketingstrategie. Op deze manier hoef jij je vingers zelf niet te branden aan deze vorm van online marketing. Content marketing uitbesteden kost jou inderdaad geld, maar je krijgt er ook veel voor terug!

INTERNET MARKETING

Contactformulier Braboons

MEER WETEN?

© 2019 Braboons - Algemene voorwaarden - Privacyverklaring - Website door Trendo